mesko mesko
171
BLOG

Zabronić publikowania sondaży

mesko mesko Polityka Obserwuj notkę 17

Pisałem o tym wielokrotnie w komentarzach. Napisałem na ten temat także jedną notkę (http://mesko.salon24.pl/542271,sondaze-narzedzia-manipulacji). Sondaże od dawna są niewiarygodne i służ jedynie manipulowaniem społeczeństwem. Co po raz kolejny pokazały ostatnie wybory prezydenckie. Z początkowego poparcia w okolicach 70%, które podawały sonażownie na początku wyścigu prezydenckiego, pozostało 33 % realnego poparcia. Mowa oczywiście o urzędującym (jeszcze mam nadzieje tylko 1,5 tygodnia) prezydencie Komorowskim.

Wniosek? Albo się sondazownie tak bardzo pomyliły, albo od początku manipulowały. Jako, że nie pierwszy to raz, a przechyły zawsze są korzystne dla jednej strony, jestem przekonany do drugiej z opcji.

Zatem, jeśli chcemy realnego odzwierciedlenia nastrojów społecznych przełożonych na polityczne wybory powinniśmy zakazać publikowania jakichkolwiek sondaży. Zwłaszcza sondaży wyborczych i sondaży preferenci politycznych. Może już dość manipulowania polskim wyborcą.

mesko
O mnie mesko

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka